Acizii graşi esenţiali din Heritage Omega 3 stabilesc un nou standard în privinţa lipidelor cu un grad înalt de puritate, stabilitate şi concentrare. Programul de proiectare a programelor de alimentaţie al Institutului Naţional de Luptă Împotriva Cancerului are ca scop producerea de acizi graşi omega-3 şi folosirea lor în alimentaţia pacienţilor, importanţi în prevenirea bolilor degenerative cronice.Sute de studii despre suplimenţi nutritivi au arătat faptul că alimentaţia bogată în peşte şi suplimentarea acesteia cu untură de peşte constituie un mod eficient de combatere a îngroşării sângelui, constituie un bun antiinflamator, îmbunătăţeşte sistemul imunitar şi acţionează pozitiv asupra tumorilor. Unele dintre aceste studii arată că acizii omega-3 sunt excepţionali în întărirea sistemului cardiovascular. Consumul crescut de peşte în rândurile populaţiilor de eschimoşi şi a locuitorilor din Japonia le-a crescut rezistenţa împotriva afecţiunilor cardiovasculare. Heritage Omega 3 conţine aceleaşi uleiuri pe care le consumă eschimoşii şi japonezii. Produsul nostru cu ulei omega-3 este obţinut din peşti de apă rece, pescuiţi din regiunile nepoluate din mările nordului.
Cele mai multe concentrate comerciale din untură de peşte afişează un procentaj total modest de acizi graşi necesari (30-40%), acidul Eicosapentaenoic (EPA) şi acid Docosahexaenoic (DHA). Heritage Omega 3 oferă minimum 80% din acizii graşi omega-3 sub forma etil-ester. Nu am folosit ulei din seminţe de in, foarte des întâlnit în alte produse, deoarece câteva testări efectuate au demonstrat că acesta se transformă în EPA şi/sau DHA cu viteză şi eficienţă mai mică decât produsele pe bază de untură de peşte. Heritage Omega 3 nu necesită reconversii metabolice.
Acizii graşi esenţiali sunt necesari pentru formarea fiecărei membrane a celulei. Membranele celulare puternice protejează celulele de toxine invadatoare, bacterii, viruşi şi alergeni. Aceşti acizi sunt de asemenea esenţiali pentru formarea şi echilibrarea prostaglandinelor. Acestea sunt substanţe reglatoare asemănătoare hormonilor, care sunt produse şi utilizate de fiecare celulă din organism. Ele reglează sistemele cardiovascular, reproducător, imunitar şi nervos central.
De asemenea, uleiurile omega-3 încep să devină din ce în ce mai importante în ceea ce priveşte beneficiile pe care le produc pe tărâmul mental/emoţional. Într-o prezentare făcută pentru Asociaţia Americană de Psihiatrie, a fost demonstrat faptul că uleiurile omega-3 pot fi un adjuvant nutritiv eficient pentru cei cu dereglări bipolare. Ceea ce este logic, deoarece creierul este compus în procent de 60% din grăsimi, dintre care o mare parte DHA. Şi alte studii au arătat că nivelele crescute ale DHA au un impact pozitiv asupra funcţionării creierului la persoanele în vârstă. Pe scurt, DHA din omega-3 are o valoare critică în procesul comunicării fiecărei celule din creier.
Heritage Omega 3 poate fi folosit atât de femeile însărcinate şi care alăptează, cât şi de cei care au nevoie să-şi îmbunătăţească starea de sănătate a sistemului cardiovascular şi a sistemului nervos sau chiar de cei implicaţi în orice fel de activitate sportivă. Despre acizii omega-3 s-a descoperit că au următoarele efecte pozitive asupra sănătăţii omului:
§ Scăderea nivelului trigliceridelor
§ Prevenirea trombozelor
§ Creşterea dilataţiei arteriale
§ Stopează aritmia cardiacă
§ Refacerea sistemului imunitar
§ Reduce incidenţa leucemiilor, a tumorilor mamare, de colon şi de prostată
§ Antitumoral (prin inhibarea unei enzime care pare implicată în procesul dezvoltării tumorilor)
§ Antiinflamator (în artrite reumatoide, osteoartrită, astm, afecţiuni inflamatorii intestinale sau neuronale)
§ Asupra pielii (în cazuri de eczeme şi psoriazis)
Necesarul de acizi omega-3 variază între 1 g până la 1,5 g zilnic, ceea ce se regăseşte în alimentaţie sub forma consumului a 3-4 porţii de peşte oceanic pe săptămână. Cu un singur gram de acizi omega-3 pe zi se poate reduce cu 30% riscul afecţiunilor cardiace la persoanele cu antecedente în familie.
Recomandări de administrare pentru adulţi: pentru adulţi, 3-6 capsule zilnic, sau conform recomandării medicului. Se recomandă consumul a minimum 2 litri de apă zilnic.
Bibliografie:
1. Balch, James F. MD and Phyllis A., C.N.C. Prescription for Nutritional Healing, Garden City Park, NY, Avery Publishing Group Inc., 1990.
2. Briggs, George M., Ph.D. and Doris Howes Calloway, Ph.D. Bogert’s Nutrition and Physical Fitness, Tenth Edition, W. B. Saunders Company, 1979.
3. Mitchell, Helen S. AB, Ph.D., Sc.D., Rynbergen Henderika, J., BS, M.S., Professor of Science, Anderson Linnea, RD, M.P.H., Associate Professor, Dibble, Majorie V., RD, M.S., Department of Human Nutrition. Nutrition in Health and Disease, Sixteenth Edition. J.B. Lippincott Company. Philadelphia. 1976.
4. Garrison, Robert H. Jr., M.A., R.ph., Somer, Elizabeth, M.S., R.D. The Nutrition Desk Reference, Second Edition. Keats Publishing, Inc. New Canaan, Connecticut. 1990.
5. Johnoson, Otto. 1996 Information Please Almanac. Boston and New York. Houghton Mifflin Company. 1996.
6. Eds., PUFA Newsletter, Vol. 3, No. 2, June 1999, “Polyunsaturated fatty acids in nutrition and disease prevention”










